Wysłany: Wto Sie 10, 2010 11:44 Temat postu: Re: Do Zarządcy
Ja pisałam kilka razy załączając dokumentację fotograficzną, ostatni raz wczoraj - do p. Górnej i zarzadcy na adres poludniowe@wp.pl
Bez odpowiedzi i - jak widać - efektów.
Gołym okiem widać, że raz w tygodniu to za rzadko, i że smietniki powinny być opróżnione także przed weekendem... Zarządcę to jeszcze rozumiem (rozumiem, ale oczywiście nie pochwalam), to jakaś dodatkowa robota dla niego... ale czemu Ekolan nie reaguje? tacy byli nastawieni, że nasze osiedle takie piekne, architekt zieleni, ich nowa wizytówka itp itd - a tu na pierwszym planie smierdząca kupa śmieci wysypujących się z przepełnionych pojemników.
Wysłany: Wto Sie 10, 2010 15:31 Temat postu: Re: Do Zarządcy
Przeanalizujmy:
4 bloki w każdym około 20 mieszkań. Każdy produkuje około jednego worka śmieci dziennie.
To daje 80 worków śmieci, załóżmy że w 2 nowych blokach mieszka tylko połowa mieszkańców. Niech będzie w takim razie 60 worków śmieci. 15 worków śmieci na kontener/dzień + kartony i inne opakowania z 2 nowych bloków. W 3-4 dni kontenery są przepełnione.
Tą sytuacje świetnie można rozwiązać dostawiając kontenery do segregacji śmieci (Kartony, szkło, papier) i zwiększając częstotliwość wywożenia śmieci do 2 razy tygodniowo. Tak to było rozwiązane na 5ciu wzgórzach dla 3 bloków i zdażało sięże kosze były pełne, ale nigdy się z nich nie wysypywało.
Na osiedlu mieszkają głównie młodzi ludzie, którzy są w stanie segregować śmieci (dla przykładu moje pojemniki na śmieci są do tego dostosowane) naprawdę warto dostawić kontenery do segregacji.
Wysłany: Wto Sie 10, 2010 19:29 Temat postu: Re: Do Zarządcy
hmm, najlepsze jest to, że na fakturze jaką zapewne dzisiaj wszyscy otrzymali jest rozliczenie za wywóz śmieci 2x w tygodniu, co mija się z rzeczywistością... po ostatniej ulewie te śmieci zaczęły już żyć :(
Wysłany: Wto Sie 10, 2010 21:41 Temat postu: Re: Do Zarządcy
Cóż, widok przepiękny... nie ma co...
Jeśli chodzi o mieszkańców bloków 3 i 4 to raczej zamieszkuje tu zaledwie kilka rodzin. Reszta się remontuje z tego co widzę i słysze. Większość tych śmieci to chyba z 1 i 2...
Popieram, że odbiór śmieci powinien być co najmniej 2 razy w tygodniu plus osobne kontenery do segregacji.
Ze śmieciami to tak samo jak ze sprzątaniem klatki w bloku 4. Niby odbywa się kilka razy w tygodniu a ja tu może raz widziałam umytą podłogę w lipcu...
Wysłany: Śro Sie 11, 2010 17:24 Temat postu: Re: Do Zarządcy
Nie rozumie czemu zarzadca tak sie opiera, ludzie chca wiecej smietnikow to przeciez mozna dostawic...sami za to beda placic.
Nie chce nic mowic, ale jeden taki kontener jest u mnie na 5 mieszkajacych rodzin (zameldowanych .
Teraz dodatkowo dochodza smieci budowlane, wiec zapotrzebowanie jest jeszcze wieksze...ciezko wymagac od ludzi ktorzy wyrzucaja worki po cemencie, albo pozostalosci plyt k/g zeby sobie zamawiali dodatkowe konterery na budowlanke przy tak symbolicznej ilosci...
Mam nadzieje ze sprawa szybko sie rozwiaze.
Wysłany: Śro Sie 11, 2010 17:35 Temat postu: Re: Do Zarządcy
W związku z Państwa pytaniami na forum dotyczącymi usuwania nieczystości na Osiedlu Południowym, chciałbym poinformować, iż aktualnie posiadacie Państwo cztery pojemniki na śmieci bytowe, które opróżniane są dwa razy w tygodniu we wtorki i piątki. Normatywnie jeden pojemnik wystarcza na 50 osób . Z informacji, jakie od Państwa uzyskałem wynika, iż w oddanych budynkach mieszkają 104 osoby.
Do pojemników usuwane są materiały budowlane i inne poremontowe, które przepełniają je w szybkim tempie.
Rozwiązanie sprawy byłoby proste... gdyby nie kasa. Zwracano się do wielu z Was z zapytaniem kto poniesie koszty dodatkowych pojemników - bez odpowiedzi. Za rozliczenie (i samo postawienie) kontenera też mi się oberwało od tych, którzy wykonali już remonty.
W miesiącu sierpniu planowane jest pierwsze zebranie Wspólnoty i będzie to najlepszy moment na ewentualne zmiany, zgodne z Państwa wolą.
Wysłany: Śro Sie 11, 2010 18:45 Temat postu: Re: Do Zarządcy
zarzadca napisał:
chciałbym poinformować, iż aktualnie posiadacie Państwo cztery pojemniki na śmieci bytowe, które opróżniane są dwa razy w tygodniu we wtorki i piątki.
Niestety, to nie jest prawda. Pojemniki są nie są opróżniane w piątki.
zarzadca napisał:
Rozwiązanie sprawy byłoby proste... gdyby nie kasa. Zwracano się do wielu z Was z zapytaniem kto poniesie koszty dodatkowych pojemników - bez odpowiedzi.
Czy do kogoś z Was doszło takie zapytanie? Do mnie nie. Sprawa pojemnika na odpady budowlane to inny temat.
Wydaje mi się, że wszyscy rozumieją, że częstsze opróżnianie pojemników musi więcej kosztować. Nikt nie każe Panu organizować tego na własny koszt. Niestety pojemniki nie są opróżniane, jak Pan twierdzi, dwa razy w tygodniu, tylko raz - we wtorek. Jeśli inaczej mówi umowa z firmą opróżniającą śmietniki, to tym bardziej sprawa jest do wyjaśnienia, bo jesteśmy najzwyczajniej oszukiwani.
Na zdjęciach wyraźnie widać, że nikt z nas nie przesadza i zależy nam tylko na rozwiązaniu tego problemu. Uparte twierdzenie, że śmietników jest wystarczająca ilość jest trochę niepoważne... _________________
Dołączył: Sob Sie 29, 2009 20:56 Posty: 201 Skąd: gdansk-południowe
Wysłany: Śro Sie 11, 2010 21:06 Temat postu: Re: Do Zarządcy
patrzyliscie co lezy pod smietnikami? krzesła,meble,kartony po wc,płyty gipsowe itd. śmieci bytowe to sa worki z kartonami po mleku albo jajkach itd, byla propozycja zarzadcy aby postawic kontener, ja nie chciałem,inni nie chcieli i kontenera nie ma,pretensje trzeba miec do ludzi którzy wyrzucają odpady budowlane do smietników, co do oprózniania 2 razy w tygodniu to chyba jednak nie jest prawda...z tego co widziałem dzisiaj w smietnikach były płyty, deski itd. to z pewnoscia nei jest wina zarzadcy...watpie zeby smietniki wypełnialy sie jednego dnia jesli kazdy wyrzuciłby jeden worek smieci...
Wysłany: Czw Sie 12, 2010 0:05 Temat postu: Re: Do Zarządcy
Deski, kartony, styropian, worki, male urzadzenia itd. to sa rowniez odpady bytowe czy inaczej komunalne. Ja jakos zarowno na zywo jak i na zdjeciach nie widzialem gorki gruzu czy tym podobnych rzeczy. Ludzie caly czas beda wyrzucac takie przedmioty bo to normalna sprawa.
Zapewne problemu by nie bylo gdyby rzeczywiscie dwa razy w tygodniu zabierali te smieci. W swoich rachunkach za taka usluge zaplacilismy. Dziwie sie zarzadcy bo albo ktos jego robi w bambuko albo ... . Dziwie sie tym bardziej ze sygnalizowalismy ze wywoz raz w tygodniu to za malo to jeszcze teraz taka ciekawostka
Inna sprawa to brak sensownego odzewu od zarzadcy. Z tego co widzimy po rachunkach i po innych sprawach decyzyjny jest tutaj nadal ekolan. Moze na przyszle spotkanie dobrze jest sie zapoznac z innymi firmami, ktore oprocz wstawienia w wordzie badz w innym edytorze tekstowym swoich danych cos wiecej proponuja.
A tak przy okazji ktos z sasiadow widzial rachunek za domofony o ktore prosilismy na spotkaniu z zarzadca? Oczywiscie o ofertach na brame nie wspomne, ktore mielismy otrzymac od mojego m bo sam sie zaoferowal do ich przygotowania. Jesli sie nie myle spotkanie mialo miejsce w marcu.
Wysłany: Czw Sie 12, 2010 6:50 Temat postu: Re: Do Zarządcy
Panie zarządco, potwierdzam słowa poprzedników - śmieci są wywożone RAZ W TYGODNIU, we wtorki. Jeśli umowa odnośnie wywozu śmieci stanowi inaczej, to do pana nalezy by ją wyegzekwować.
Wysłany: Czw Sie 12, 2010 14:18 Temat postu: Re: Do Zarządcy
kamilix napisał:
to teraz chyba juz 2 razy bo dzisiaj smieci zostały wywiezione
Pytanie mimo wszystko pozostaje za co wczesniej placilismy? I rowniez ciekawi mnie dlaczego w czwartek zabieraja smieci skoro mial byc wtorek i piatek? Chyba nie jest wazne tylko to ze dwa razy w tygodniu ale jaki jest odstep czasu miedzy ich wizytami. Mam nadzieje ze nie jest to rozwiazanie docelowe bo przez dwa dni smietniki nie zdaza sie zapelnic a potem znowu po 5 dniach moze sie z nich wysypywac.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.